Miért ajánlott hirdetni LinkedInen a kereskedelmi ingatlan szektorban?

Miért érdemes hirdetni LinkedInen a kereskedelmi ingatlan szektornak?

Manapság már rutinná vált, hogy a különböző közösségi média felületek megjelennek, trendeket alkotnak, megélik virágkorukat, és ha az „idejük lejárt”, akkor leáldoznak.

Akárhogyan is állsz hozzájuk, abban egyetérthetünk, hogy a legtöbb ember életének komoly részeivé válnak. Ebből az okból kifolyólag a cégek (és annak szakemberei) nem engedhetik meg maguknak azt a kényelmet, hogy ne kövessék  a változó eseményeket.

Természetesen nem arról van szó, hogy minden platformon jelen kell lenni.

Azt tapasztalom, hogy a cégeknél a legtöbb ilyen próbálkozás általában már a felületre való regisztrálás után elakad, vagy egyszerűen leragad az önközpontú kommunikációnál. Ez üzletileg nem megtérülő, így erre a stratégiára senkit sem bátorítanék.

Cégek többsége és a közösségi média felületek

Bár a döntésben nagy szerepet játszik a rendelkezésre álló erőforrás mértéke, a legfontosabb kérdés mégis az, hogy jelen van-e aktívan a célközönséged, akiknek előbb utóbb értékesíteni szeretnél vagy sem?

B2B-ben a döntés (egy része) könnyebb

A közösségi média felületek közül, a B2B szektor sarki csillagjaként tündököl a LinkedIn, ami hazánkban is egyre népszerűvé válik, hiszen a regisztrált felhasználók száma folyamatosan növekedik. A hirdetési rendszerének becslése alapján a cikk publikálásakor, több mint 1,2 millió fős szakmai bázisról beszélhetünk Magyarországon.

Az utóbbi 1-2 évben globálisan levetkőzte magáról a „munkakereső portálja” címet, a magas organikus (nem fizetett) elérései miatt pedig egyre többen használják aktívan személyes márka építésre, üzleti kapcsolatok teremtésére, tartalomgyártásra és disztribúcióra egyaránt.

Mi a helyzet a LinkedIn hirdetésekkel?

A leggyakoribb reakció, amivel találkozom (akár személyesen vagy online) az az, hogy a „LinkedInen hirdetni piszkosul drága”.

Ha csak a jól megszokott számokat, felszínes metrikákat vizsgáljuk, akkor ez valóban így van (pl.: Követők szerzése, kattintási költségek – CPC, Egyes iparágakban pedig a lead szerzési költség – CPL tekintetében). Hiszen a CEE régióban 1 db hirdetéskattintásért akár 3-6 €-t is fizethetünk, az USA-ban pedig ennél még többet.

Azonban, ha az értékesítési tölcsér mélyebb szintjeire ásunk és megfelelően tudjuk mérni a hatékonyságunkat az ügyfélszerzés különböző pontjain, akkor jóval nagyobb az esély, hogy mosolyra görbül a szánk

Természetesen jogosan felmerül a kérdés, hogy miért ilyen drága a LinkedIn hirdetési felület a többi platformhoz képest?

Ennek igazából több oka is van, amiből most kiemeltem a 3 legmeghatározóbbat:

  • A legfőbb indok a leadek magas minősége. Olyan szakmai közönséget érhetünk el, ahol páratlanul megcélozhatjuk hirdetéseinkkel a cégek felsővezetőit, döntéshozóit. A statisztikák szerint a platformon, 5 felhasználóból 4 üzleti döntéshozó a munkája során. De természetesen ez önmagában még nem azt jelenti, hogy nem kell szűrnünk az innen beérkező leadeket.

  • Alapvetően van egy minimum licitálási összeg – belépési küszöb -, ami korlátozza, hogy mennyire alacsonyan tudunk versenybe szállni egy kattintás megszerzéséért. (A gyakorlatban ezt úgy el kell elképzelni, hogy egyes kampány beállításoknál nem tudjuk elindítani a hirdetést, ha 1 db kattintásért nem licitálunk legalább 2€ felett.)

  • A második indok mellett pedig nagyban hozzájárul a magasabb költségekhez az is, hogy amikor a cégek azt veszik észre, hogy csökken a forgalmuk, akkor sok esetben úgy próbálják fenntartani vagy növelni a hirdetéseik teljesítményeit, hogy idővel egyre magasabbra, mondhatni egymásra licitálnak.

 

Így összességében ezek a legfőbb okok, amiért prémium árat kell fizetnünk a LinkedIn hirdetéseknél. 

Ezek alapján akkor miért éri meg LinkedInen hirdetni?

A platform legerősebb ütőkártyáját azok az aktív szakmai B2B közönségek jelentik, akikre rendkívül kifinomult módon van lehetőségünk célozni a hirdetési kampányok létrehozásakor.

A rendszerben több mint 200 jellemző alapján határolhatjuk be az álom ügyfeleinket, hogy az ajánlatainkkal bevonzzuk őket.

A teljesség igénye nélkül a következő célzási lehetőségek rendelkezésre állnak:

  • Iparág,
  • Cégnév,
  • Cégméret,
  • Titulus,
  • Szenioritás,
  • Cégnél betöltött funkció (pl: Sales, Marketing, HR)
LinkedInen több mint 200 jellemző alapján határozhatjuk meg a célközönségünket

Lehetőségünk van egyéni közönségekből is építkezni, ahol kontaktok vagy cégek listáját tudjuk feltölteni a rendszerbe account-based módon. Ennek a hátulütője viszont, hogy több ezres listákkal kell rendelkezzünk ahhoz, hogy ezzel komolyabb sikereket elérjünk. Mindezek mellett pedig a retargetálási lehetőségek is bővültek, így még átfogóbb stratégiát alkalmazhatnak a cégek a kampányaik során.

A fenti okokból kifolyólag nem meglepő tehát, hogy a B2B leadek minősége magasabb, mint más közösségi oldalak esetében. Ez mindenképpen egy fontos nézőpont, főleg egy olyan iparágban, mint a kereskedelmi ingatlan szektor, ahol már egy egyszeri együttműködés során is minimum több ezer eurós tranzakciókról (deal) beszélhetünk.

A magas költségek kompenzációja is itt kapcsolódik be a képletbe, hiszen egy lead bevonzása sajnos nem egyenlő egy új ideális ügyfél megszerzésével.

Így bár a felszíni költségek magasabbak, mint más közösségi platformon (pl.: Facebook). Jóval nagyobb az esély a LinkedInen, hogy megtaláljuk és bevonzzunk egy olyan B2B ügyfelet a hirdetéseinkkel, aki hosszútávon gyümölcsöző lesz cégünk számára.


A statisztikák szerint a lead konverziós arány majdnem 3-szor magasabb a LinkedInen, mint más hirdetési platformon. Emellett pedig az összes közösségi médiából származó B2B lead 80%-ért a LinkedIn felelős.

A LinkedIn az egyik leghatékonyabb leadgeneráló platform

 

A kereskedelmi ingatlan piac természetét tekintve, havi pár ezer eurós hirdetési büdzsé elenyészővé válik ahhoz képest, hogy átlagosan 1 db új együttműködés képes visszatermelni a befektetés többszörösét.

Természetesen ehhez a sikerhez nemcsak technológiai háttérre (pl.: megfelelő CRM szoftver), hanem a marketing és sales folyamatok összehangolására is szükség van. Így láthatjuk tisztán mekkora a mozgásterünk és milyen reális célokat tűzhetünk ki az értékesítési tölcsér különböző szintjein.

Mindezek mellett érdemes figyelembe venni a „mindset” különbségeket is. Míg Facebookra elsősorban kikapcsolódni járunk, a LinkedIn-en általában a karrierünk és szakértelmünk fejlesztését tartjuk szem előtt. Ez már önmagában nagy előnyt nyújt a hirdetőknek, hogy milyen megoldással reagál egy specifikus problémával rendelkező B2B közönség számára.

Az éremnek két oldala van

Csak úgy, mint más platformok, a LinkedIn hirdetés sem egy mindenre kiterjedő általános megoldás a cégek számára. Bár a B2B szektorban a potenciál hatalmas azon cégek számára, akik prémium költségű megoldásokat értékesítenek.

Valójában több tényezőt is figyelembe kell vennünk mielőtt komolyabb összegeket, allokálunk a felületre. Például magyar cégeknek (hazai piacon) abszolút hátránynak számít, hogy a magyar nyelv még nem támogatott a hirdetési rendszeren belül. Esetenként, számos próbálkozás után előfordul, hogy a kampányokat „átengedik a szűrőn”, de taktikailag erre nem érdemes építkezni.

A következő cikkemben részletesen bemutatom, hogy milyen cégeknek ajánlom a LinkedIn hirdetéseket, amivel több támpontot is nyújtok majd a döntésben. Így ha arról a témáról is szívesen olvasnál, akkor kövesd figyelemmel a blogunkat vagy LinkedIn oldalunkat.

Ha esetleg a témával kapcsolatosan felmerülne benned további kérdés, akkor fordulj hozzám bizalommal.

További híreinkért, kutatásainkért és elemzéseinkért a LinkedIn-en is!


[1] Lead: Olyan személy aki mélyebb érdeklődését fejezi ki egy termék vagy szolgáltatás iránt. A gyakorlatban azokat a személyeket nevezzük leadnek akik megadták számunkra az elérhetőségeit (GDPR szempontból elfogadható módon), így a továbbiakban kapcsolatba léphetünk velük különböző csatornákon keresztül.

[2] Account-based ügyfélszerzési stratégia: Olyan marketing és sales tevékenység, amely során személyre szabottan előre kiszemelt cégeket és kulcspozíciókat betöltő szakembereket célzunk meg, kapcsolatépítési és értékesítési szándékkal.

[3] Retargeting/remarketing: Olyan célzási technika, ami során oldalunk/oldalaink már korábbi látogatói számára népszerűsítjük az ajánlatainkat, legfőképpen konverzió növelés érdekében.

[4] CRM szoftver: Másnéven “Customer Relationship Management” szoftver, amelyben rögzítjük az érdeklődők (leadek), korábbi és meglévő ügyfelek adatait annak érdekében, hogy jobb képet kaphassunk az üzletmenetünkről. Ezeket az adatokat pedig felhasználhatjuk arra, hogy növeljük az értékesítési csatornáink hatékonyságát és a bevételeinket.