LinkedIn mint pandémiás katalizátor

LinkedIn mint pandémiás katalizátor

Milyen hatásai vannak a Covid-19-nek a márkára és a közösségi médiára?

Partneri együttműködések és hosszú távú építkezés, várhatóan ezek lesznek a meghatározó elemei a jövőbeli fenntartható B2B marketingnek. A koronavírus javában felborította a marketingesek piacát is. Kérdés, hogyan reagálunk rá. Kétségbe esünk inkább vagy nekiesünk a „rajzasztalnak”. Mindenesetre érdemes fontolóra vennünk, hogyan is használjuk az elsőszámú üzleti közösségi média platformot, a LinkedInt.

A koronavírus kezdetével az online tartalomfogyasztás megduplázódott, és a további növekedéséhez kétség sem fér. Miért fontos ez számunkra? A legtöbb vállalat a digitalizálódás kapcsán még a kanyarban sem volt a pandémia első hullámábanMás kérdés, hogy azóta ki és hogyan kamatoztatta ezt a helyzetet. Ebben a blogcikkemben a márkaépítésre és a digitális megoldásokra helyezem a hangsúlyt, annak érdekében, hogy a pandémia ezen a területen a mi oldalunkon álljon.

Márka vagy logó? Érzelmi bevonódás!

A márkát és a logót gyakran szinonimaként használják, de önmagában egy logó nem jelenti a márka egészét. Egy logó megalkotása valójában egy lépéssel közelebb visz a márka identitásának megalkotása felé, de nem helyettesíti azt.



A márkaidentitás az adott cég személyisége és egyfajta ígéret az ügyfelek felé. Ez a vízió képviseli mindazt, amelyet a márka kifelé kommunikál.



Itt fontos megjegyeznem, hogy nem minden tisztán a márkaismertségről szól. Az ismertségen túl márkával kapcsolatos gondolatok, percepciók minősége és mennyisége is számítHiszen döntési helyzetben azok a márkák kerülnek előtérbe, amelyekkel a vásárló ösztönösen érzi a kapcsolatátEz az erős érzelmi alapú döntés jelen van az üzleti vállalkozásokban is, amit nem szabad figyelmen kívül hagynunk. Az érzelmi bevonódás eléréséhezbe kell vonniuk a közönségüket, amelyelsőre ijesztőnek tűnhet, de valójában erre minden márka képes.

Logó és célcsoport igények


A korábbi blogcikkemben körbejártam azokat az alapokat, amelyek megléte nélkül a hatékony kommunikációnkat veszélyeztethetjük. Nincsen ez másként akkor sem, ha a közösségi médiáról van szó. Legfőképpen a LinkedInről.

Összhang, ami örökérvényű

Mondhatnám, hogy az az egyik legfontosabb ebben az időszakban, hogy az üzenetek és az elkészített kreatívok összhangban legyenek, illetve a megfelelő közönséghez szóljanak. De ez örökérvényű tanács a marketing területén, függetlenül a koronavírus okozta hatásoktól.

Aki leállította a marketing tevékenységét, vagy gátat szabott neki, nem biztos, hogy jól járt. A Nielsen elemzése alátámasztja, hogy akik gazdasági visszaesés alatt leállnak a médiaszereplésselátlagosan 15%-kal csökkent a piaci részesedésük

Ajánlat, üzenet, márkaismertség

LinkedIn, a vállalatok elsőszámú közösségi média csatornája

LinkedIn komplex üzleti felületet kínál a különböző beszámolókon át, az online tanfolyamokon keresztül egészen a munkahelyfelvételi platformig. Mivel 30 millió vállalkozás működtet a LinkedInen vállalati fiókot, talán nem meglepő, ha azt látjuk, hogy ez a legnépszerűbb közösségi média csatorna a Fortune 500 cégeknél is.

Az alábbi ábra is jól mutatja, hogy a Fortune 500 cégek közül 492 (99%) használta 2020-ban a LinkedInt.

Fortune 500 cégek és közösségi média használatuk

A koronavírus alatt megnőtt az inaktív fiókok száma, hiszen a vállalatok a vírus hatásaival, visszaszorításával foglalkoztak. Így nem meglepő, hogy a napi használatot kívánó platformok, mint a Facebook, Twitter, Instagram céges használata visszaesett. 

A vállalati blogolás használata 20%-kal nőtt meg 2018-hoz képest, ami jól mutatja, hogy a vállalatok felismerték a blogolásban rejlő hosszú távú építkezés lehetőségét valamint azt, hogy ezt a platformot ők tulajdonolják, ellentétben a közösségi média felületekkel.

Növekedett az audiovizuális tartalmak száma

pandémiás körülmények hozzájárulhattak a LinkedIn audiovizuális platformként való használatának növekedéséhez. 2020 októberében a LinkedIn éves szinten 437%-os növekedéséről számolt be az audiovizuális tartalmak tekintetében55%-kal nőtt meg a LinkedInen történő beszélgetések aránya 2019 márciusa és 2020 márciusa között.

 

A fenti ábrán az is látható, hogy a TikTok is felkerült a vállalati közösségi média térképreAz is megmutatkozik, hogy 2019-ben a Fortune 500 cégeket tekintve 10-ből 9-en használták a YouTube-ot, de 2020-ban a felhasználás valamivel kevesebb mint 8-ra esett vissza 10-ből (78%).

Két fő B2B cél: márkaismertség-növelés és lead generálás

LinkedInhez visszakanyarodva: ez a platform pontosan azokat az igényeket szolgálja ki, amelyek a B2B marketingben elsődleges célnak számítanak: márkaismertség és lead generálás. Ezt a platformot nap mint nap több, mint 63 millió szakember használja, amely így a leghatékonyabb helye a döntéshozókkal, az influenszerekkel és a vezetőkkel való kapcsolattartásra.

Lead generálás, marketing stratégia

Lead generálásban is a LinkedIn az első a közösségi platformok között59%-a a marketingeseknek sikeresen használja lead generálásra. Ha mélyebben érdekel a téma, akkor ajánlom a LinkedIn által készített infografikát, amely megmutatja, milyen hatékonysággal lehet a platformot különböző célokra használni.

 

Amennyiben megfelelően használjuk a LinkedInben rejlő lehetőségeket, képes már rövid távon is támogatni az értékesítési folyamatunkat: szintén a Nielsen mutatott rá, hogy az ismertebb márkáknak 10%-ról 15%-ra nőtt a rövid távú értékesítése. Az elmúlt években pedig érezhető változás történt a márkák reklámozási stratégiájában és látványos növekedésnek indultak a szakmai tartalmak. 

A marketingfolyamatok felépítése

Összefoglalva, tapasztalatom szerint két kulcsfontosságú dolgot érdemes szemügyre venni ebben az időszakban: a közönség újragondolását és a marketingben rejlő bátorság kiaknázását. A B2B márkáknak szélesebb kontextusban kell látniuk közönségüket, túl a munkakörön. Itt fontos, hogy megértsék, mi energizálja őket, milyen problémákra keresik a megoldásokat. A helyes súlypont megtalálására és a sablonok nélküli kreativitásra törekszünk mi is az Advertisingban

 

Úgy gondolom, hogy a katalizátor nemcsak a LinkedInben rejlik, hanem bennünk is, a változtatni akarókban. 

További híreinkért, kutatásainkért és elemzéseinkért a LinkedIn-en is!