Hogyan befolyásolhatják a karácsonyi reklámok a B2B stratégiát?

Hogyan befolyásolhatják a karácsonyi reklámok a B2B stratégiát?

3+1 karácsonyi videó válogatás

Az embereknek elegük van 2020-ból. Ez tisztasor. Ez egy olyan év, amelyet a legtöbben csak maguk mögött hagynának. Ennek ellenére milyen lezárást várunk erre a különleges évre, illetve hogyan készülünk a következőre?

Összegyűjtöttem azt a 3+1 karácsonyi videót az idei évből, amelyek nekem a legjobban kifejezik ezt különleges ünnepi időszakot. A válogatásban akad fogyasztói marketinges, bevásárlóközpontos példa is a teljesség igénye nélkül.

Az érzelmek útján

A márkák esetében hiba lenne nem megszólalni. A karácsonyi reklámok terén talán az idei évben még inkább kidomborodott az emberközpontúság, a rugalmasság és a megnyugvás érzésének közvetítése az előző évekhez képest. Érdemes szem előtt tartani, hogy ezek a kisfilmek elsősorban inspirációt nyújtanak, és emellett közelebb hozzák az álmainkat,ez főleg fogyasztói márkák esetében mondható el.

Mielőtt belevágunk, nézzük meg a miérteket

A karácsonyi hirdetések hangulatának változása tükrözi az üzleti vállalkozásokban is jelen lévő mozgolódást (B2B). 

A reklámok eladásösztönzése adott, de ez az év merőben más volt, mint a többi. A márkák egy része már felismerte azt, hogy ne a dolgok eladását helyezzék a középpontba, hanem okos üzeneteket közvetítsenek a fogyasztóik irányába. Igaz ez a vállalati világra is.

Az idei 
kommunikáció középpontjában legtöbb esetben a közösség és az összetartozás jegyei kerülnek. Ez nem azt jelenti, hogy csak az lesz a jó karácsonyi reklám, amely örömet és empátiát sugároz. Erre hozok majd példát is.

Megváltozott irányok

Az otthoni munkavégzés fokozta a kommunikációt és az átláthatóságot, és megváltoztatta a korábban megszokott munkakörülményeket. A hibrid munkavégzés előnyeiről és hátrányairól bővebben a korábbi cikkünkben írtunkPersze mindig akadnak olyan ágazatok, amelyekre ez nem érvényes, de az idei év igazán bebizonyította, hogy az értékesítés-a-középpontban megközelítés most nem elegendő.

Ehelyett 
az előremutató gondolkodás viszi a prímet, mint ahogy az alábbi ábra is mutatja, vagyis azha az ügyfelet, vásárlót helyezzük az értékesítési kerekünk középpontjába. Őt pedig átfogja a marketing, az értékesítés, így az ügyfél igényei köré építve tudjuk maximalizálni a szolgáltatásainkat.

Ahol az ügyfelek kerülnek a központba

Az ügyfelek nem akarják, hogy az ügyfélélmény csak eladásból álljon. Ehelyett egy személyesebb, megértőbb és összetartóbb megközelítés segíthet az erősebb ügyfélkapcsolatok kiépítésében. Az ügyfélkörünk előtt álló kihívások megértése segíthet megtalálni annak a módját, hogyan támogathatjuk őket, vagy éppen elrepíthetjük őket egy pandémiamentesidőszakbaHa csak egy pillanatra is.

Erre kiváló példa lehet valamilyen értékajánlat, amely a nevében is hordozza, hogy értéket közvetít a célközönség számára. Mindezt ahelyett, hogy tisztán az értékesítésrevagyis a termék és/vagy szolgáltatás eladásra fókuszálunk. Ez a megközelítés könnyedén hozzájárul a kapcsolatok kialakításához, majd azok elmélyítéséhez, végül az interakciók útján létrejön a hűség és az értékesítésA másik példa erre pedig egy jól felépített karácsonyi reklám is lehet.

A vállalkozások tanulhatnak a karácsonyi kampányokból

A 2020-ban tapasztalt pandémiával kapcsolatos összes kihívás a karácsonyi hirdetésekben is tetten érhető, kiválóan tükrözik a célközönség viselkedésének változásait is. A szeretet, a közösség és az összetartozás témái felerősödtek jóval megelőzve az értékesítést. Az erősödő kapcsolatok előbb-utóbb a legfontosabb értékesítésekhez vezetnek.

Ne arra emlékezzünk, hogy milyen lehetett volna

Milyen témákkal foglalkoznak a kampányok, és hogyan tükrözik a 2020-ban tapasztalt különbségeket? Az eddig kiadott karácsonyi kampányok megpróbálják elterelni a közönség figyelmét a járványról. Néhányan közvetlenül foglalkoznak a lezárással és a korlátozásokkal, amelyekkel mindannyian szembesülünk, és leginkább a családi témákra összpontosítanak, hogyan lehet karácsonykor élvezni bezártságot és a lehető legtöbbet kihozni a rendelkezésünkre álló lehetőségekből.

Nem kell ’majd újra találkozunk’ üzenet, vagy zoom megbeszélések által vezérelt képcsarnok. Ezek csak arra emlékeztetnek minket, hogy milyen volt ez az évünk, viszont márkaként nem ez a feladatunk. Iparágtól függetlenül. Ezzel a gondolattal kanyarodjunk is rá az ünnepi válogatásomra: 

A 2020-as karácsonyi toplistám

#1 Heineken // Van, ami nem változik

A Heineken idei karácsonyi reklámja azokra az érzelmekre épít, amelyek hozzátartoznak a karácsonyhoz és gyakran idegesítenek minket. De az idei évben minden együtt töltött pillanat egy külön öröm forrása nekünk. 

#2 DocMorris // Egészség és szeretet

Talán az idei év egyik legmeghatóbb karácsonyi videója a német gyógyszergyártótól, a DocMorris-tól került ki. Ebben a két percben egy olyan nagypapát mutatnak be, aki karanténban van és változtatni akarIgazi érzelemgombóc a videó, amelynek középpontjába az egészséget és a gondtalan családdal töltött időt helyezték. 

#3 Gucci // Retro hangulat: 90-es évek és irodai közös karácsony

Íme a Gucci karácsonyi kampánya, amely tökéletesen reagál az embereknek arra a vágyára, ahol a karácsonyi örömöt keresik, kiváló filmkészítéssel megfűszerezve. De amiben igazán tökéletes, az a „csúnyaság” új szintre emelése, amelyet fátyolszerűen ragyog be az ünnep hangulata. Valamint tökéletes párhuzamot mutat a vágyakozás és a retro életérzés között, persze Guccioutfitben

+1 Arena Mall // Megváltozott élmények

Az Arena Mall stratégiai ügynökségeként az Advertising csapattal egy olyan karácsonyi kampányt álmodtunk meg, amely egy párhuzamos világot mutat be, ahol semmi sem tökéletes. A perspektívák elmosódnak, úgy, ahogy a vásárlás élménye is, de az Arena élmény megmarad. Az alábbi linken elérhető egy kis ízelítő, amelyet a bevásárlóközpont egyik ügynöksége készített: 

 

Jól láthatjuk, hogy a kiválasztott karácsonyi videók tökéletesen ragadják meg a célközönségük figyelmét, és nem maradnak a jelenben, hanem segítenek abban, hogy legalább karácsonykor magunk mögött hagyjuk azt. 

Összefoglaló gondolatok:

  • A klasszikus módszerek már nem elegendőek. 
  • Ismerjük meg a célközönséget, akikhez szólni szeretnénk!
  • Válaszoljunk valamilyen igényükre, és próbáljuk meg feloldani!



Ha a témával kapcsolatosan felmerülne benned további kérdés
, akkor fordulj hozzám bizalommal.

További híreinkért, kutatásainkért és elemzéseinkért a LinkedIn-en is!