Irodaház, ami egy felsőkategóriás "hotellé" is válhat

Irodaház, ami egy felsőkategóriás „hotellé” is válhat

Olvasási idő: 5 perc

Ízelítő a community managementről.

Az első blogbejegyzésemben egy olyan területet szeretnék bemutatni, amely Magyarországon még kevésbé terjedt el. Megfelelő információ hiányában sokan sokfélét gondolunk a community managementről*.

Éppen ezért, igyekeztem összegyűjteni mindazt, ami első körben hasznodra válhat erről a felfedezésre váró lehetőségről.

A community management meghatározásai közül Carrie Melissa Jones gondolatával tudok a legjobban azonosulni, amely az alábbi:

„A community managerek olyan tartalmat, programokat, valamint standardokat biztosítanak, melyek egy elkötelezett közösséget hoznak létre, s mely közösség lényegében segít közelebb kerülni az üzleti céljainkhoz.”

 

A community management egy olyan non-plust ultra, amivel tényleg kitűnhetsz

A legtöbb vállalkozás életében, amennyiben megszületik a community managementre való igény, akkor általában ez a feladat a cég HR osztályán landol.

Általában ez a tevékenységi forma nem kerül külön kategóriába, hanem besorolódik a klasszikus értelemben vett HR feladatok közé. Elsősorban valamilyen munkaerőmegtartást és tehetséget ösztönző programok egyikébe. Ezeknek a programoknak a kialakulása a dolgozókért folytatott verseny terméke: motiváció- és hatékonyságnövelés, kellemes munkakörnyezet kialakítása, valamint a korábban említett megtartás a célja.

Fizikai munkahelyteremtő szerepkörben most nem a munkaadóra, hanem bizonyos értelemben az irodaházakra helyezem a hangsúlyt. A közép-keleti-európai (CEE) régióban egy-egy jó példától eltekintve a community management szolgáltatás még gyerekcipőben jár.

A tapasztalataink azt mutatják, hogy az irodaház tulajdonosok jellemzően a ingatlanvagyon-kezelési (property management) szolgáltatásba integrálva szeretnének közösségépítő szolgáltatást nyújtani hasonló célokkal, mint ahogyan a HR osztály is teszi a cég saját munkavállalói irányába. Az irodaházak esetében a community managementnél nem egyes cégek munkavállalóinak szól csak ez a szolgáltatás, hanem az adott irodaház teljes közösségének.

A közösségformáló programok lelke:
a community manager

A szolgáltatás középpontjában az adott infrastruktúra community managere áll, ő felel a szolgáltatások, programok, kedvezmények kialakításáért.

Azonban az projektfüggő, hogy mindezt személyes jelenléttel, applikáción keresztül, vagy mindezt együttesen használva biztosítja.

Bárhogyan is teszi, ő a közösségformáló programok lelke. Véleményem szerint kulcskérdés, hogy a community manager, még ha nem is a hét minden napján, de aktívan része legyen az irodaház vérkeringésének.

A community management nem csak arról szól, hogy van közös sörözés és futóprogram

A különféle programok szervezésén túl, egy igazi közösségépítő aktivitás teljes körű koordinációját jelenti. Olyan közösségalkotó folyamatot alkot, amelytől az adott térbe belépve jól érezzük magunkat.

Manapság sok helyen találkozni a „hotel feel” kifejezéssel. Tulajdonképpen az irodaházak is – a community management szolgáltatáson keresztül – ma már biztosítani tudják azt az életérzést, mikor az ember megérkezik egy felsőkategóriás hotelbe.

Ez a kellemes érzés rengeteg feladat összessége: a rendezettség, színek és illatok harmóniája, a folyamatos udvarias kiszolgálás, a harmóniáért felelős kiszolgáló személyzet egységes megjelenése, a recepció barátságos megjelenése és így tovább. 

Hotel feel az irodában

Közösségépítés munkaidőben és munkaidőn kívül is

A cégek többféle menükártyából választhatnak a rendelkezésre álló programok közül. Ezeket a lehetőségeket igény szerint személyre is szabhatják. Fontos, hogy a kialakult menetrendet érdemes két hetes periódusban tesztelni, így visszacsatolást kaphatunk arról, hogy melyik programot éri meg fenntartani és melyiket elengedni, vagy akár újat hozzácsatolni a meglévő repertoárhoz.

A mikrokörnyezetben elérhető programokra ideális esetben egy applikáción keresztül lehetne jelentkezni. Így az irodába való bejárás többet jelent a munkánál. Ilyen programokra lehetnek az alábbiak példák:

Példák irodai közösségi programokra

Miért érdemes community managementben gondolkodni?

A nyugati kultúrában már mutatkoznak jó példák arra, hogyan is lehet közösséget formálni egy irodatérben.

Ez a tevékenység összekapcsolja a HR-t és szükség szerint kollaborál más társosztályokkal is. Egy irodaátalakításon és a babzsákfoteleken túl, ez a szolgáltatás valódi, magával ragadó élményekre épít, amelyek többször többet jelenthetnek a fizikai megvalósulásnál. Ahogy a cikk elején említettem a community management pozitív hatással lehet például a munkaerő hatékony megtartására és a motiváció erősítésére.

A jelenkor eseményei sokunkban felveti a kérdést, persze sarkítva, hogy egyáltalán szükség van-e irodára.

Ami minden bizonnyal elmondható, hogy jelentős változáson megyünk keresztül, de érdemes elgondolkodnunk azon, hogy miért is van szükségünk irodára? Az irodát egyre inkább kollaborációs térként használjuk és fontosak a társas munkahelyi kapcsolataink. Ezen túl, kényelmi funkciót is elláthat, hiszen egy helyen tudjuk igénybe venni a testre szabott szolgáltatásokat.

További híreinkért, kutatásainkért és elemzéseinkért a LinkedIn-en is!