Kereskedelmi ingatlanok eladása kreatívan - 2. rész

Kereskedelmi ingatlanok eladása kreatívan – 2. rész

Hogyan tedd egyedivé az ingatlanról szóló értékesítési anyagot?

Amennyiben a célunk, hogy különleges, egyedi értékesítési anyagot készítsünk, akkor érdemes a megszokott gondolkodásmódunkat kissé átalakítani.

Mit jelenthet ez pontosan?

Az ingatlanra egyfajta médiaprojektként érdemes tekinteni: el kell választani a tartalmi elemeket a saját, önmagában is üzenetértékkel bíró arculattól. Fontos, hogy az értékesítési anyag arculata nem egyezik meg az ügyfél vagy az ingatlan arculatával, hanem önmagában is kerek egészet alkot, vagyis önállóan is működnie kell.

Ingatlan értékesítési anyag

Az előző részben szót ejtünk a már kész, „magazinos” felfogásban elkészült értékesítési anyagról (TeaserInvestment Memorandum), ám ez csak az egyik eleme a tökéletes összképnek. Ha valóban médiaprojektként kezeljük az értékesíteni kívánt ingatlant, a klasszikus megoldásokhoz képest sokkal több lehetőséget mérlegelhetünk:

1. Weboldal

Erős vizuális alapon nyugvó teaserben fontos, hogy a képi világ kerüljön előtérbe és ne vonjuk el a figyelmet túlzott írott tartalommal annak érdekében, hogy minél előnyösebben vizualizáljuk az épületet és a kiemelendő információt. Cél, hogy a létrehozott honlap értékesítői összefoglalóként funkcionáljon és külön élményt nyújtson.

Ingatlan értékesítési anyagok különböző felületeken

Előnye, hogy elegáns, sokkal több kép, audiovizuális kiegészítő elem szerepelhet az épületről mint a statikus anyagok esetén, és egy link segítségével elküldhető, szükség esetén gyorsan módosítható. Lehetőséget adhatunk az ügyfélnek, hogy letöltse a titoktartási nyilatkozatot, valamint az Investment Memorandumot a weboldalról, vagy éppen belépjen a virtuális adatszobába, melyek az ügyfelek számára kényelmi funkciót töltenek be.

2. Videós tartalom

Látványos ám költségesebb lehetőség arra, hogy fokozzuk az „értékesítési élményt”. Akár több hetet is igénybe vehet, mind technikai vagy épp engedélyeztetési folyamatok miatt, ezért nagyobb volumenű ügyleteknél, bevásárlóközpontoknál vagy portfólióknál érdemes ezt a megoldást alkalmazni.

A videónak többféle fókusza lehet, többek között kiemelhetjük az épületet, a lokációt, a bérlőket, vagy akár az adott ingatlannak kedvező piaci és gazdasági körülményeket.

Fontos, hogy átadjuk azt az egyediség érzetét, amit az adott ingatlan jelent.

Ezt megtehetjük interjúk, a környékről készített pillanatfelvételetek vagy akár a kiemelkedő építészeti megoldásokról készült videók segítségével. Előnye, hogy több platformon is alkalmazhatjuk (weboldal, interaktív PDF) és akár egy „unalmas” épületnek is adhatunk – megfelelő dinamikával – reprezentatívabb külsőt, megítélést.

Kulcsfontosságú a megfelelő stáb kiválasztása! Merjünk kicsit „hollywoodi” szemmel nézni az ingatlanra.

3. Interaktív térkép

Az ingatlanra és az értékesítési anyag arculatára szabott interaktív térkép egy hatékony módszer arra, hogy háromdimenziós ábrázolással bemutassunk egy épületet és a lokációt, beleértve az infrastruktúrát, boltokat, közeli fejlesztéseket.

Rendelkezésre álló eszköztártól függően ez egy költséghatékony, látványos és gyors megoldás lehet, amely egyszerűen összekapcsolható egy honlappal vagy más anyagokkal.

4. Virtuális bejárás

Ha egy épületbejárás bármilyen szempontból nem megoldható, akkor is lehetőséget adhatunk az érdeklődő ügyfeleknek az épület megtekintésére.

Készülhet az ingatlan építészeti terveiről 3D videó, vagy egy virtuális térben történő bejárás az épületen bizonyos részeiben
. Jelenleg azonban a fentiek professzionális megoldása nagyon költséges és időigényes megoldás.

A virtuális bejárás alternatív megoldása lehet egy videós, vagy akár élőben történő bejárás szervezése egy professzionális kamera, vagy megfelelő okoseszköz segítségével. A live bejáráson lehetőségünk van arra, hogy jól szervezetten bemutassuk az épület legfontosabb részeit és valós időben tudjuk megválaszolni az ügyfél kérdéseit.

Amennyiben a dokumentum nyomtatott vagy elektronikus formáját kiegészítjük a fenti 4 ponttal vagy már csak az egyik lehetőséggel, igazi, tartalmi egészet tudunk nyújtani, amellyel komplett vizuális és tartalmi élményt adhatunk.

Ingatlan értékesítési anyag

Összefoglalóan, egy minőségi értékesítési anyagban a következő elemek jelennek meg egyszerre:

  • Médiaprojekt megalkotása
  • Arculat és márka építése
  • Élmény nyújtása

A fenti elemek beépítésével és ötvözésével egyediséget kölcsönözhetünk egy ingatlan prezentálásának, ez pedig egy kínálati, lassulóbb piacon még inkább előtérbe kerülhet.

Ha esetleg a témával kapcsolatosan felmerülne benned további kérdés, akkor fordulj hozzám bizalommal.


 

[1] Teaser: Összefoglaló információkat tartalmazó befektetési anyag, amely az ingatanról elérhető nyilvános információkat tartalmazza.

[2] Investment Memorandum (IM): Részletes dokumentum, amelyet egy titoktartási nyilatkozat aláírását követően bocsátunk az érdeklő befektetők rendelkezésére. Bizalmas információkat is tartalmaz.

További híreinkért, kutatásainkért és elemzéseinkért a LinkedIn-en is!