Hogyan veszítsük el a dolgozói elégedettséget 10 munkanap alatt?

Hogyan veszítsük el a dolgozói elégedettséget 10 munkanap alatt?

Az ingatlanpiaci robbanás hatására a megfelelő munkaerő megtartása kulcsfontosságú lehet, és érdemes is, mivel országunkban ez a szakma csak posztgraduális képzés keretein belül tanulható, s nincs lehetőség ingatlanspecifikus képzés elvégzésére.

A gyakorlatban ez általában azt eredményezi, hogy a Magyarországon ingatlanszektorban munkát vállalók inkább iparágban szerzett tapasztalattal, mint ennek megfelelő végzettséggel rendelkeznek. Aki pedig kellő tudással, jó szakemberként kerül cégünkhöz, megérdemli, hogy munkáját valóban megbecsüljük, s ne kövessük el a mostani cikkünkben is bemutatott, valójában könnyen elkerülhető hibákat.

1. X, Y és Z generáció? Köszönöm, nem kell!

Egy kollégánál sosem generációkban érdemes gondolkodni, hiszen nem ez a lényeg.

Próbálj a színfalak mögé nézni, hiszen személyiségünket főként az alkotja honnan jöttünk, milyen körülmények között nevelkedtünk, vagy hogy életünk különböző szakaszain milyen tapasztalatokat gyűjtöttünk össze. Hallgasd meg, figyelj rá, ismerd meg őt, és engedd meg neki, hogy ő is viszont megismerhessen téged.

2. Én vagyok a főnök. Én mondom meg mi legyen és kész!

Nem szégyen az, mikor egy vezető a csapata véleményét, segítségét kikéri.

A napi rutint, vagy a már monotonnak tűnő feladatokat úgy teheted színessé, hogy bevonod őket is bizonyos feladatokba, projektekbe. Hidd el, a nyitottságot, bizalmat és partnerséget meg fogják hálálni lelkesedésükkel és odaadásukkal.

A menedzser megbeszélést tart a csapatával

Még az is megeshet, hogy olyan kreativitásra találsz kollégáidban, ami számukra és számodra is meglepetésként szolgálhat, s nem utolsó sorban nagy segítség lehet jövőtök szempontjából is.

3. Hibázni emberi dolog, de az én csapatomban ilyesmi nem fordulhat elő!

Minden ember tévedhet, és olykor kell is, hisz főként hibáinkból tanulunk, azokból következtetéseket vonunk le, amikre aztán később építkezni tudunk.

Minden alkalommal jusson eszedbe, hogy az építő kritika nevel, segíti személyes fejlődésünket.

Ne felejtsd el azt sem, hogy amilyen módon te kezeled hibáidat és konfliktusaidat, munkatársaid is hasonlóképpen fogják alakítani saját magukat, hiszen tőled tanulnak, rajtad keresztül látják az életszerű példákat egyes helyzetek kezelésére. 

Mutasd meg nekik, hogy tévedni igenis emberi dologde van rá gyógyszer, ami nem más, mint az őszinte kommunikáció.

4. Ez egy munkahely, nem közösség! Ide dolgozni jössz be

Rohanó, modern világunkban, ahol az internet és a virtuális világ ereje egyre csak nő, sokkal nagyobb szükség van a személyes kapcsolatokra, mint gondolnád.

Ki kell mondanunk: napjainkban a legtöbb időt a munkahelyünkön töltjük, és az emberek számára nagyon nem mindegy, hogy milyen környezetbe mennek be dolgozni. Ha jó hangulatú csapatod van és közösséget alkottok, hidd el, hogy kevesebb napi nehézséggel is találod majd szemben magad.

5. Még több visszajelzés? Van évértékelőd, ahol már mindent megbeszéltünk

Annak a szónak, hogy köszönöm, hatalmas ereje van, és egy évben többször is használható.

Gondolj bele, ha a te munkádat egy évig senki nem köszönné meg, vagy semmire nem méltatná.

Mondjuk ki őszintén: mindenki vágyik visszajelzésre, iránymutatásra.

6. Nem érdekel a magánéleted, oldd meg otthon!

Ha ismered az OKAY elvet, akkor tudod, hogy miről beszélek. Amikor valaki OKAY hangulatban megy be dolgozni, valószínű, hogy a munkahelyén is OKAY lesz. Ez pedig azt jelenti nemcsak fizikailag, hanem szellemileg is képes lesz feladataira összpontosítani.

Gondoljunk vissza a 4-es pontban megfogalmazott gondolatokra, miszerint az emberek békés közösségeket keresnek, vagy az 5-ös pontra, ahol arról volt szó, néha már csak meghallgatni másokat aranyat ér.

Emberi hiba azt állítani, hogy magánéletünkből nem hozunk be magunkkal egy szeletet a munkába.

Ez azonban fordítva is igaz, hisz ne feledjük, hogy egy nehéz nap után haza is vihetjük a terhet munkahelyünkről. Természetesen nem a mi dolgunk megoldani egy ilyen jellegű problémát, viszont tiszteletben kell tartani, vagy éppen türelemmel kell lenni munkatársaink nehéz időszakaira, mely egyes esetekben felbecsülhetetlen számukra is, és a cég számára is.

7. A tisztelet azt jelenti, hogy engedelmeskedsz és végrehajtasz!

A tisztelet az, hogy úgy fogadod el a másikat, ahogy van, független bármilyen hierarchiától.

Nem vagyunk egyformák, szerencsére. Kell, hogy különbözőek legyünk, hiszen a különböző tudásnak, személyiségeknek és gondolkodásmódnak köszönhetően alkotunk mind magunknak, mind a cégnek értékeket.

Egy jó szó, egymás meghallgatása vagy az érvelések mérlegelése csak jót eredményezhet, ha képesek vagyunk azt megfelelő intelligenciával kezelni.

8. Milyen juttatás? Mindenki a havi fizetésért jön be dolgozni

Fontos a havi és versenyképes fizetés, hiszen mindenki ebből él meg, de!

Sokszor egy olyan juttatás, mint a melegétkezési utalvány, a szemüveg támogatás, vagy esetleg az iskolakezdési támogatás, nagymértékben hozzájárulhat a kollégák elégedettségéhez.

Tudni kell azonban, hogy nem csak az előbb leírtak segítenek az elégedettség növelésében.

Egy nehéz nap vagy nehéz hét után a kollégák asztalára helyezett meglepetés süti (amit a legjobban szeretnek) is megfizethetetlen értékkel bír az emberi lélek számára, hisz közösség is vagyunk, nem csak egy munkahely.

9. Employer Branding-re elég egy YouTube videó a neten

Ez egy tévhit. A cég hírnevét a kollegáink viszik magukkal szinte mindenhová.

Gondolj bele a következő helyzetbe.

Kollegád péntek este megérkezik a barátaival megbeszélt romkocsmába, hogy elindítsa a hétvégét. Megkérdezik a többiek, hogy milyen volt a hete a munkahelyen.

Erre egyik válasza lehetne az, hogy:

„Ne is mondd, szétdolgozom magam. Nem beszélgetünk egymással, csak ülök a gép előtt és robotolok.”

De mennyivel jobban hangzik az, hogy:

„Nehéz hetem volt, sokat dolgoztunk, de végül megoldottuk a csapattal és a főnökkel. Ma még együtt is reggeliztünk a sikeres határidők betartásának megünneplésére.”

A legnagyobb nagykövetek a munkatársaink. Őket még mindig jobban meghallja a nagyvilág, akármennyire is egy internet uralta világban élünk. Ha valaki munkahelyet választ, az emberi hang az első számára, és csak utána jöhet számításba az internet adta információ.

10. Minek karrierpálya, tehetségprogram, ha a mai világban úgyis pár év után mindenki továbbáll?

Az emberek igenis a stabilitást keresik.

A jövőtervezés, az önmegvalósítás minden ember lelkében jelen van. Ha a munkahelyen minden rendben van; kollégád megbecsülve érzi magát, látja az útját, tanulási és fejlődési lehetőségeit, akkor a magánéletben is sokkal bátrabban tud tervezni. Ez pedig álmainak megvalósításában is elősegíti őt.

Az alkalmazottak, emberek viszik előre a céget.

Ha még nincs karrierpálya a cégen belül, ne félj megkérdezni munkatársaid, vagy bevonni őket annak felépítésébe, hiszen ők fogják mindezt megvalósítani. Ezzel nemcsak a saját jövőjüket építik, hanem a vállalatét is.

Végül egy nagyon fontos gondolatot sose felejts el, mely több, mint igaz: az emberek nem vállalatokat hagynak el, hanem vezetőket.

Nemes önbizalom, de ne az önhittség,

Rúgói lelkedet nagy célra feszítsék:

Legnagyobb cél pedig, itt, e földi létben,

Ember lenni mindig, minden körülményben.” (Arany János)

Milyen érdekes, hogy a 10. munkanap végére minden egymásra épülve jelenik meg? Ti is látjátok, vagy csak én? Megújulni sosem késő sőt, érdemes belevágni!

 

További híreinkért, kutatásainkért és elemzéseinkért a LinkedIn-en is!